Dit is een forum van en voor studenten van de 2e Ba Farmacie.
hoofdstuk 6

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Farmaceutische analyse I
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sofie



Geregistreerd op: 24 Dec 2010
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 08-01-2011 08:56:00    Onderwerp: hoofdstuk 6 Reageren met citaat
Hier zijn het er wel wat Smile, ik heb de indruk dat ik niet helemaal mee ben met dit hoofdstuk.

- pagina 36, oefening 4
Ik weet hoe je aan de Y=0.04 geraakt maar hoe kom je aan de z =2,15 ? Er staat aflezen in de lijst maar ik vind het precies niet.. en hoe kom je dan daaruit op 4,30 sigma.. (zelfde voor de Y=0,02)

- pagina 36, oefening 5
ook in deze tabel weet ik niet zo goed hoe ik moet zoeken..

- pagina 44, oefening 11
zowel pet c en d ben ik niet mee, voor c weet ik niet hoe je aan de 5 en de 5,5mm komt.. er staat meten maar of mijn meetlat is fout of ik meet gewoon helemaal verkeerd Smile Dan: hoe weet je dat 39mm = 60s? en hoe kom je dan op respectievelijk 7,7 en 8,5 sec?
Voor d weet ik hoe je op de W's komt maar als je dan Np gaat berekenen kom ik iets fout uit.. de z=4, W=13,1 en t= 12,98 .. Wat is hier fout aan?

Zo dat is het, alvast bedankt !!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lotte



Geregistreerd op: 05 Jan 2011
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 08-01-2011 09:32:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Oefening 4
Je kijkt in de tabel 'ordinaat van de standaard Gausscurve'. Hierin zoek je 0,04 en dan kijk je welke z-waarde hiermee overeen komt. Horizontaal ligt het op de rij van 2,1; verticaal is het kolom 5. Hieruit volgt dan de waarde 2,15.
Deze z-waarde is echter maar voor een halve curve, dus gewoon vermenigvuldigen met twee en tis in de chacos.

Oefening 5
Wat leegmaken binnen n(max) juist wil zeggen weet ik niet echt, kga er maar vanuit da da iets wil zeggen als 'het midden van de Gausscurve ofzo' Smile
Je zoekt eerst in de tabel 'ordinaat van de standaard Gausscurve' welke z-waarde er voor een bepaalde hoogte overeenkomt.
Dan gebruik je die z-waarde om in de andere tabel het oppervlak onder de curve te bepalen. Deze doe je dan maal twee omdat de tabel weer geldt voor een halve curve.

Oefening 11.
Als je goed kijkt zie je in die twee pieken een klein streepje staan. Als je daar meet komt je 5 en 5,5 mm uit.
Op de x-as kun je dan zien dat 60 seconden overeenkomt met 39 mm. Je gebruikt dan gewoon de regel van drie om 7,7 en 8,5 s te bekomen.
En je moet opletten want de W is uitgedrukt in seconden en de t in minuten. Dus gewoon t vermenigvuldigen met 60 en dan kom je er normaal wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sofie



Geregistreerd op: 24 Dec 2010
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 09-01-2011 13:52:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dankuwel !! x
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Farmaceutische analyse I Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum