Dit is een forum van en voor studenten van de 2e Ba Farmacie.
examenvragen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Organische chemie II
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nathalie Jacquemyn



Geregistreerd op: 04 Jan 2011
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: 11-01-2011 15:54:22    Onderwerp: examenvragen Reageren met citaat
heeft er iemand voorbeeld examen vragen (zowel practicum als mondeling gedeelte)?
want ik weet dus echt ni hoe ik da ga moeten leren he Confused...
Is da nu vooral oefeningen, reactieproducten en -omstandigheden? of ook echt heel theoretische vragen?
pff Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sofie



Geregistreerd op: 24 Dec 2010
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 11-01-2011 18:41:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik heb horen zeggen (van vorig jaar)

Practicum examen: alles gebruiken (inclusief practica's) en enkel NMR oefeningen

Gewoon examen: er wordt een mechanisme gevraagd, een blad vol aromatische gevallen en enkele theorievragen..

In hoeverre dat correct is, geen flauw idee Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ines



Geregistreerd op: 21 Jan 2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 21-01-2011 10:29:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik heb het al 2 keer gedaan. Het examen is een blad vol niet-aromatische reacties (zowel eindproduct als soms reagentie en omstandigheden kunnen geven). Dan nog 5/6 aromatische reacties en een mechanisme. Dat geeft ge dan af en dan krijgde uw theoriedeel. Vaak staan daar een paar MC's en paar open vragen op.Die vragen variëren echt heel hard. Kan gaan over suikers, rangschik volgens pH, naamgeving, .. Ook minstens 1 waarbij hij u vraagt welke weg ge zou volgen om van t een molecule het ander te maken (MC met de mogelijkheden erbij) Dus in de juiste volgorde zetten..

Het practicumexamen, ik weet nog dat dat veel moeilijker was dan die oefeningen in de les. Maar gene stress, zelfs ik was er van den eerste keer door =). Denk dat ze mild zijn int verbeteren. Kan me nog wel herinneren dat we in de les nooit hoger zijn gegaan dan nen 6-ring, en opt exaam was da groter..

Ik heb van het monitoraat chemie examens van vorige jaren gekregen, maar heb daar nog altijd geen oplossingen van en heb geen scanner.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Organische chemie II Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum