Dit is een forum van en voor studenten van de 2e Ba Farmacie.
Belangrijk!

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Anatomie, orgaanfysiologie en fysiopathologie I
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unknown



Geregistreerd op: 16 Jan 2011
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 25-01-2011 22:03:20    Onderwerp: Belangrijk! Reageren met citaat
Hey hey, medestudentjes.

Kpost t hier maar aangezien dit ons laatste examen is en dus de meeste t wel zullen lezen.
Iedereen heeft ondertussen organische gehad.
en zoals de meeste wel zullen beamen is t ni echt fair gegaan.
er ware dinge gevraagd da we niet moesten kenne zoals sanger en edmann reagens? en kweet ni wa nog..
nu vandaag was het examen niet zoals afgesproken. Normaal gezien kon het oefeningedeeltje mondeling besproken worden, dan kon je uw logica nog tonen en meer punte pakken. er was vandaag echter weer een fantastische verandering gebeurd en mochten we dit niet.
Nu kzou graag een mailtje sturen naar de sijbers ( das toch den ombudsman eh Razz?)
dermee da k zowa alle klachte een beetje zou wille voortbrengen.
dus ge moogt hier zegge wa er onterecht was. ma écht wel onterecht Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hannah



Geregistreerd op: 27 Nov 2010
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 12:46:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Onterecht: dat dus 2 groepen mondeling gehad hebbe van Tehrani, 2 andere groepen niet. En dat we nooit zullen weten of dit mondeling al dan niet de punten verhoogd of verlaagd heeft, bij de mensen die mondeling gedaan hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
unknown



Geregistreerd op: 16 Jan 2011
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 13:19:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik dacht dat da wel de punte verhoogd? freya had beter punten door da ze logisch was dacht ik?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Matthias Cuykx



Geregistreerd op: 07 Okt 2010
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 14:05:39    Onderwerp: Reageren met citaat
je hebt gelijk over het feit dat de examens uniform moeten verlopen. Je bedoelt toch dat je helemaal geen mondeling mocht doen?

Edman en Sanger moesten we wel kennen, dit is vermeld in de les van prof. Lemière. In de cursus stond bij hetzelfde onderdeel de formule van die reagentia, dus eigenlijk kan men hier geen bezwaar aantekenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
unknown



Geregistreerd op: 16 Jan 2011
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 14:18:34    Onderwerp: Reageren met citaat
normaal gezien moesten we bij organische chemie II deel II geen reacties ofzo kenne eh.. dus khad verwacht da ok ni?
en ja ik heb men theorie mondeling moge doen, ma da boeit ni. theorie is juist of fout zonder enige logica. in oefening zit logica, als ik nu iets fout heb neergeschreve kan k da ni verdedigen dan is da gwn fout...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Matthias Cuykx



Geregistreerd op: 07 Okt 2010
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 14:30:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Wanneer is dat gezegd dat wij dat niet moesten kennen, en door wie?

in theorie zit ook logica.
die aromaten & basiciteit vb.
vervolgens konden jullie zeggen dat jullie die stoffen niet gezien hadden/ je kon bijvoorbeeld protesteren dat de prof gezegd had dat je dat niet moest kennen.
Groep 1 heeft bijvoorbeeld structuren gekregen waar ze nog nooit van gehoord hadden, waarschijnlijk uit het hoofdstuk polymeren...
groep 2 heeft bijvoorbeeld een nucleotide moeten tekenen, wat ook niet verplichte leerstof was...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tine



Geregistreerd op: 09 Jan 2011
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 18:12:34    Onderwerp: Reageren met citaat
van groep 3 heeft bijna niemand mondeling gedaan (behalve ik en echt nuttig was da nu ook weer ni).
wij moesten ook een nucleotide teken en wij hadden ook structuren die we nog nooit gezien hadden (of ik herkende ze ni in alle geval) maar was da bij de vraag: 'tot welke subklasse behoren deze natuurproducten en toon aan?' want da waren gewoon terpenen, en dan moest je daar zo die structuurtjes in aanduiden. Dus da is ni echt ongezien dan he, je moest gewoon de vraag doorhebben.

Ik vind persoonlijk ook wel dat de examens hetzelfde moeten verlopen voor de verschillende groepen. Of we hier nu grote nadelen aan hebben, weet ik precies ni.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sofie



Geregistreerd op: 24 Dec 2010
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 19:29:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik ben ook van mening dat het niet fair is dat de ene dag Therani mondeling afnam van het oefeningen deel en dat dag 2 lemière enkel de theorie mondeling liet verdedigen.

Er was in de les gezegd dat enkel fructose, glucose en ribose gekend moesten zijn. Er werd gevraagd andere suikers te tekenen.

Ook het begrip tripAptide komt me niet bekend voor..
En de structuren die we moesten 'herkennen' daar was één van die niemand van ons kon plaatsen.

Ik zat in de eerste groep op maandagochtend.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
unknown



Geregistreerd op: 16 Jan 2011
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 26-01-2011 21:13:27    Onderwerp: Reageren met citaat
ja in theorie zit logica, maar das nog altij anders dan oefeningen eh.
theorie is ni iets wa ge echt kunt verdedigen zoals oefeninge. in oefeninge kunt ge zegge van 'ja ik had t zo gedaan want da wordt beter gestabiliseerd blabla.. of ah ge moest daar iet invulle dan? ja oke dan zou k t dus gwn zo doen..' en dan hebt ge t ng wel juist uiteindelijk. da was de bedoeling van da mondeling.

en volges mij is tripaptide gwn een typfout? en moest t tripeptide zijn.. zoiets kon je nu ng wel eventueel vrage aan de prof? aleja kwni mss besta t wel eh Very Happy

en de steroiden, werde die verwacht gekend te zijn? t lijkt me redelijk zot om die te moete kenne voor organische chemie..

dus al ff alles op een rijke zette:
- examens werden niet op afgesproken manier afgelegd
- er werden structuren gevraagd die niet gekend moesten zijn zoals nucleotide/nucleoside, steroiden (?),
- mss nog vermelden da er 1 grote chaos heerste over de te kennen leerstof? en dat er de dag voor t examen nog niet geweten was wie het ging afnemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Matthias Cuykx



Geregistreerd op: 07 Okt 2010
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: 27-01-2011 11:59:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Anneleen en ik zullen dat wel bespreken met de Sijbers/OC.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Anneleen
Site Admin


Geregistreerd op: 07 Okt 2010
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: 30-01-2011 10:13:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Heej!
Ik vind ook dat het examen hetzelfde moet verlopen voor de beide groepen. Ik zal met Matthias afspreken hoe, wat, enz we juist gaan mailen. Maar als jullie (extra) klachten hebben, mogen jullie ook altijd zelf ook een mail sturen (en ik denk dat het best dan naar sijbers gemaild wordt). Ik zou wel willen dat dit allemaal zo snel mogelijk gebeurd, voordat er definitieve punten zouden zijn..
Laat anders ook weten als je gemaild hebt, dat we hetzelfde niet 100 x mailen.
Veel succes nu met fysio!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
unknown



Geregistreerd op: 16 Jan 2011
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 31-01-2011 00:13:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Het beste is gwn 1e mail ze. sijbers is den ombudsman dus dien regelt da wel. veranderinge van punte gaan er ni gebeure dnk k.
ma tis gwn goe vor in de toekomst eh. kvin dees gwn ni kunne..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    2e Ba Farmacie // Anatomie, orgaanfysiologie en fysiopathologie I Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum