de prof had, in de eerste les, gezegd dat prazobine een a-blokker is die de bloeddruk regelt doordat adrenaline niet meer kan binden op de a-receptor. hierdoor zou de weerstand van de arteriolen en arteriën stijgen en zo ook de bloeddruk. maar als adrenaline niet meer kan binden gaan de gladde spieren zouden deze toch juist ontspannen en de weerstand zou dan toch dalen en de bloeddruk eveneens dalen? op internet heb ik alleen prazosine gevonden dat een a-blokker is en de bloeddruk doet dalen. kan iemand mij vertellen wat er fout is? alvast bedankt
ik heb opgeschreven dat prazobine een alfa blokker is waarbij adrenaline inderdaad niet meer kan binden. De spieren zullen, zoals jij dacht, ontspannen en de bloeddruk zal verlagen.
Ik heb geschreven als de weerstand stijgt, zal de bloeddruk ook stijgen (zoals je zei) en prazobine zal dit net tegengaan.
Het staat bij mij ook vrij verwarrend opgeschreven, ik veronderstel dat de uitleg hierover dus ook vrij verwarrend was Maar het is wel degelijk bloeddrukverlagend
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!