1: het is slide 28. Dit is een voorbeeld van keto-enol tautomerie met een sterke base. Het gebeurt nu wel in een aromaat, dus daarom dat ze eerst die OH deprotoneren.
2: die pluslading was er al op de C doordat de C=O geprotoneerd werd en je C-OH kreeg. Daarna gebeurt er een eliminatie en krijg je een dubbele binding.
Ik zou inderdaad da door een Base er laten afgaan. Keto-enoltautomerie is't idd niet echt, al snap ik wel wa de Matthias ermee bedoelt Ge maakt van een enol min of meer als tussenstap een "soort" keton, maar ni volledig want da reageert dan direct verder... Enfin ja, zo bedoelde de Matthias het ongetwijfeld. Maar ik zou op mijn papier het woord tautomerie toch maar ni gebruiken hier
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!