Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
schreyliesbeth
|
Geplaatst: 04-06-2011 10:20:20 Onderwerp: Organometalen |
|
|
|
Volgens mij staat er een fout in de cursus van, Want Zn is volgens mij reactiever dan Cd, dus da moet boven Cd staan in het lijstje op p. 1-9.
En kan Zn nog reageren met een aldehyde of keton? Vorig semester hadden wij dat zo gezien met prof Domisse, maar op de slide stond toen iets anders en ik heb in mijn nota's van dit semester staan dat een organometaalverbinding met Zn niet reageert met keton. Wa is het nu ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Freya
|
Geplaatst: 04-06-2011 10:42:26 Onderwerp: |
|
|
|
Zn heeft wel een grotere ENW, dus technisch gezien klopt wel wat in die cursus staat. Groter ENW geeft minder reactief organometaal.
Ik heb opgeschreven voor ketonen en aldehyden, dat die enkel met Li en MgX reageren, dus niet meer met Zn. |
|
Terug naar boven |
|
|
schreyliesbeth
|
Geplaatst: 04-06-2011 11:05:47 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, da is juist fout, ge moet maar is zien in u PSE
Daar sta bij Zn 1,60 en bij Cd 1,70 |
|
Terug naar boven |
|
|
Coralie
|
Geplaatst: 04-06-2011 12:57:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb in mn cursus een nul gezet bij Cd en Zn dus kdenk da we die ni echt moeten kennen dus dan maakt het ni uit wa reactiever is Heeft nog iemand da? |
|
Terug naar boven |
|
|
Freya
|
Geplaatst: 04-06-2011 16:04:49 Onderwerp: |
|
|
|
Ahzo da had ik nu ni echt gaan checken, maar ja dan zullen die inderdaad omgedraaid moeten Maar die worden toch (bijna) nooit gebruikt, dus ik denk inderdaad ook niet dat die belangrijk zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|
|
|