Heeft er iemand een idee hoe deze retrosynthese moet?
Ik heb het begin wel, maar zit dan echt hopeloos vast
Tot zover zou ik de aromatische ring met het bromide late naanvallen op de molecule met de 2 OEt's. Dit kan als we een base toevoegen om de middelste C van de laatste molecule te deprotoneren.
Nu verder weet ik ook dat als we zuur toevoegen één van de twee COOEt groepen totaal verdwijnt (dit hebben we in een oefening eens gedaan). Als we dan nog zuur toevoegen zal de overblijvende COOEt hydrolyseren naar COOH. Deze kunnen we dan mbv BH3 omzetten naar het primaire amine.
Het probleem zit in die andere keten die we erbij moeten brengen. Ik snap totaal niet wanneer en hoe deze wordt ingebracht. Als iemand een idee heeft, ik zou er heel blij mee zijn
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!