Geplaatst: 02-06-2011 08:42:27 Onderwerp: Foutje in de cursus (Nucleofiele substitutie)
Hallo, eventjes melden dat er een foutje in de cursus staat.
Bij de slides van Nucleofiele substitutie is de stelling "ij halo-1,2-azolen wordt met uitgesproken theoretische en experimentele voorkeur het halogeen in C3 gesubstitueerd." fout.
Dit is in tegenstelling tot de cursus waar op pagina 8-5 staat dat 1,2-azolen vooral op C3 worden gesubstitueerd.
Ik heb die kanonieken eens uitgetekend, en ik kom effectief bij C5 aan een extra vorm tov C3 dus ik denk dat de slides wel juist zijn en de cursus niet.
Geplaatst: 02-06-2011 09:13:55 Onderwerp: Re: Foutje in de cursus (Nucleofiele substitutie)
Er sta toch (niet) waar, dus een deel is waar nl. subst in C-3, maar er is ook een deel niet waar nl. dat je ook subst in C-5 kan hebben.
Da is toch wa ze bedoelt als ze (niet) waar schrijft, ni?
En ik denk dat er dan een experimentele voorkeur is voor C-3 en da da daarom zo in cursus staat...
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!