Geplaatst: 02-06-2011 14:17:50 Onderwerp: nucleofiele substitutie op chinoline
Hier ben ik weer
Als ik die resonantievormen teken voor een nucleofiele substitutie op chinoline, dan heb ik voor positie 2: 1 keer behoud van aromaticiteit waarbij N de negatieve lading draagt. In totaal vind ik 5 resonantievormen. Voor positie 4 heb ik 2 x behoud van aromaticiteit waarbij in 1 van de 2 vormen N de negatieve lading draagt. In totaal vind ik 5 resonantievormen.
Als ge da nu vergelijkt, dan is positie 4 precies toch beter? Maar er is blijkbaar voorkeur voor positie 2, hoe komt dat dan?
ik had gevonden, dat inderdaad theoretisch gekozen wordt voor zowel C2 als C4 omdat deze de min stabiliseren op N en idd er zijn twee kanonieken van C4 waarbij de aromaticiteit blijft behouden, maar experimenteel blijkt dat volgens Chichibabin die vooral voor C2 kiest.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!